Friday, September 14, 2018

Penyewa Banker

Baru2 ni penyewa aku ni pasangan banker, setelah  dua tahun menyewa dorang berpinda ke rumah sendiri di semenyih. Since dorang ni good bayor untuk bulan terakhir sewa guna deposit sebulan. Bila dorang berpindah terus minta dipulangkan depo sewa sebulan dan depo utiliti. Katanya semua bil2 dorang bayar termasuklah IWK .. Bukannya aku tak monitor bil2 dorang kan.. tapi seronok tengok perangai orang... Tunggakan bil api RM300++, dan air dlm RM17.. Bila aku bagitau deposit akan ditolak mulalah meroyan minta dikembalikan segera deposit... Macam tak puas hati sangat bila aku tahu tolak deposit.. Aku pun transferkan baki deposit tu tapi sebelum tu aku dah bagitau dorang kena bayar balik kat aku incase ada bill2 yang terakhir yg belum dicajkan.. Kalau aku tahu tahap meroyan ex-penyewa mmg aku chargekan kerosakan flush di bilik air, sampai terbarai jatuh, dengan shower yang hilang, lubang aircond yg tidak di plaster, dan berlubang2 dinding kena paku.. aku ni baik sangat kot .. 

Disebabkan statement IWK dapat lambat aku tengok lebih setahun dorang tak bayar bil IWK ... bila bagi statement kat dorang sampai hari ni dorang tak bank in lagi duit tu ..Kalau aku nak gegar dorang tempat kerja dorang pun boleh jer anytime.. aku nak tengok bila dorang nak bank in duit tu 

No comments:

Post a Comment