Friday, April 21, 2017

Masalah Rumah Lelong : Strata

Ada masalah dengan rumah lelong yg aku beli, pemaju dah buat presentation di PTG untuk strata, dalam carian pun dah tercatat Strata.  Masalahnya bila lawyer nak buat perfection strata, pihak pemaju suruh buat Deed Of Assigment, katanya documentation dorang tak lengkap. Tak boleh buat strata, yang lawyer aku hangin adalah, kalau documentation tak complete, kenapa gatal2 gi buat strata presentation di PTG, ni namanya bodoh menyusahkan, harapnya nama yang gah, tapi buat kerja di kepala lutut. Sampai aku yg tak tahan ni, kol pemaju nyer PIC.

Bank pulak sorilah yea, kalau land search clearly perkataan " strata" mati hidup semula dorang takkan release duit.. Bank pelelong dah granted untuk extension tapi kalau kes macam ni mmg buang duit bayar extension.

The only solution ialah, banker aku akan minta dengan financing bank dan kenalah aku keluarkan duit buat full settlement, dan financing bank akan disburse duit once perfection strata completed. Bila entahlah ...

Nilah salah satu cabaran apabila beli rumah lelong... hmmm btw, rumah ni api dah masuk dan air mmg dah ada, insyaallah mid next month dah boleh sewakan....


No comments:

Post a Comment