Saturday, August 17, 2013

Suasana di Hari Raya

Dah seminggu lebih kita menyambut Syawal..Last puasa tu mmg panas betul cuaca di kampung mmg betul menguji kesabaran, pulak akulah jadi chef bab masak rendang ,, 

Tahun ni mmg sibuk sbb anak sedara melangsungkan akad nikah d rumah aku di kampung.

Majlis kecilan saja sbb dia nak minta transfer mengajar dari Sarawak ke Semenanjung.. Majlis resepsi pulak akan diadakan pada CNY tahun depan serentak dengan adik aku .. Anak sedara aku ni kembar dan adik aku pulak bertemu jodoh dengan kembar juga. 

Mmg penat jugak .. nak layan sedara mara yang datang, masing penat tapi mmg seronok bila majlis dijalankan dengan sempurna.. Ni kiranya cucu pertama mak aku kahwinlah .. setahun dua aku dapat cuculah. 31st Aug ni pulak adik aku pulak bertunang ... 

Balik ke kampung Asben di Bagan Datoh pun balik hari sbb raya ke3 dah sibuk prepare kenduri pada raya ke4. Sempat juga menjengah kebun kelapa n pisang. Alhamdulillah semua serai, limau, kunyit hidup belaka. Cuma pokok pisang dalam 10% mati.. standardlah kalau ada yang mati. Sekejap saja dah semak kebun ni, insyaallah nak upah orang meracun, kalau kebun semak takde feel nak gi lawat.. Pondok studio dalam bln 12 kot baru plan nak bina..
d pg raya ..

di masjid seblm akad nikah .. gambar blurr tu akulah .. he2 taknak terang2 maluuu

siap ada pelamin


rendang n lemang

d malam raya

No comments:

Post a Comment