Saturday, August 3, 2013

Pasal Rumah Lagi

Lately kat opis mmg sibuk sangat ..nak raya2 ni ada system migration ada pulak virus attack aduhai .. vendor  CUSXXPI pun satu ngok .. tak bagi firm solutions, pakai pulak Symantec yg tak kalis Malware ..  bulan posa pulak tu .. kadang2 sampai rumah pukul 11mlm. letihnya.. end aug pulak pindah randah ke opis baru .. weekend kena kerja pulak tu ... hu2 .. 

Minggu lepas gi buat onsite survey beberapa unit lelong .. tempat bagus jugak tapi persekitran agak mengecewakan. Lagipun ada unit yang didiami tak tahulah penyewa ada owner yang pastinya bukan kaum kitalah.. mmg aku elakkan bid rumah yang dihuni oleh dorang.. ni banyak drama2 pulak

Aku pun pernah beli rumah yang didiami oleh saudara owner tapi dorang cerdik bila loan dah disbursed baru dia keluar. Btw, kalau dorang tahu law mmg sebagai pembida yang berjaya kita tak boleh nak suka hati suruh dorang keluar rumah sbb rumah tu masih lagi hak owner. Jangan cari pasal .. Lepas menang just bagitau rumah ni kita dah menang thru auction tunjukkan POS sebagai bukti. 

Tapi kalau dorang keluar sebelum loan disbursed pandai2lah.. Kalau dorang taknak keluar kenalah kita ikut undang2 keluarkan dorang.. Itu sebabnya aku mmg suka bid rumah lelong kosong atau didiami oleh penyewa sbb senang nak deal ..

Lagipun taknak pening2 kepala tapi ada juga yang berani yang beli.. 

La ni aku tengok rumah lelong ni susah nak cari harga betul2 lelong macam 2 tahun lepas.. kalau RP rendah akan menarik ramai pembida pula end up last price almost RP.. kalau ada rezeki kita mmg rezeki ..

Ada beberapa unit yang agak bagus, insyaallah hari ahad ni nak buat onsite survey ..exercise di bulan puasa ... 
Insyallah ada unit subsale yang menarik, bab2 nego2 ni aku bagi kat asben aku ni mmg malas nak berdeal2 .. harapnya adalah rezeki bulan puasa..








No comments:

Post a Comment