Sunday, April 7, 2013

Progress rumah di kampung

Rumah di kampung dah 99% completed cuma 3rd room kena order customize pintu bilik .. Aku ambil block leave masa cuti sekolah dan dapat pindahkan barang pada hari Rabu sebab aku minta Indon kontrek touch up mana2 yang menyakitkan mata .. ada juga yang aku buat sendiri .. 

Perabot ada juga yang aku beli dari nilai, kalau jenis pasang siap aku beli carrefour..  mmg aku taknak berhabis sangat dengan perabut, sebabnya rumah ni hanya untuk persinggahan menampung overflow rumah mak dan juga untuk sewaan harian. 

Perancangan di masa hadapan untuk mengembangkan ke pembinaan chalet untuk pelancong2 yang berkunjung untuk melawat tempat2 bersejarah dan riadah. 

Mak kata dia nak duduk puas2 baru bagi orang sewa.


TV lama kakak yg ditinggalkan di kampung masa dia migrated ke Australia



Lampu tu lampu lama dari rumah aku


Kerusi lama dah berusia 30 thn .. mak kasi bagi mengurangkan kesesakkan dirumahnya.. sudah di cat semula ,
langsir tak siap lagi temporarily pimjam mak punya

Bilik utama .. cuma part piping aircond tu aku tak berkenan.. asben akan redo balik



atas peti ais macam2 ada 

dua bilik tidur .. 

3rd room .. 

parking ... kena bayar add. charge sbb kedudukan aircond dgn compresser 30 kaki ..

2 comments:

  1. salam. tambahan rumah mcm ni kena mintak approval dari PBT tak? kalau kena, leceh tak nak dapat? tq

    ReplyDelete
  2. Waalaikumussalam.. dah tanya PBT dan SUK katanya tak perlu, sbb remote area :)

    Kalau perlu dapatkan kelulusan PBT, cepat atau lambat bergantung pada PBT tersebut ..

    ReplyDelete