Monday, September 3, 2012

Pangsapuri Melor - Loan Approved

Baru tadi called Bank Islam Bandar Wawasan untuk mengetahui status pinjaman untuk Pangsapuri Melor. loan officer ada called dua minggu lepas tapi senyap ajer. Lulus ker tidak nih ..aku cuba nak masuk cawangan bank islam lain sebab aku kenal dengan branch manager nyer tapi developer tak kasi dengan alasan takut ada masalah dengan documentation.

Syukur alhamdullilah loan aku lepas as expected LTV 70% . Menurut OIC dorang tengah prepared letter of offer, once dah siap dorang akan call aku untuk signature ... kena fork out 30%..Just to shared inilah rumah termahal yang aku beli seumur hidup aku .. sebelum2 ni semuanya bawah 100K ..

Hopefully selepas unit ini  nanti harapnya MV boleh up at least 30% .. Semoga Allah mempermudahkan urusan pembelian ini .. insya'allah

8 comments:

  1. termahal xpe asalkan terbebaloi. tahniah, aku kena follow up gak status aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mat joe, better follow dengan loan officer. insyaallah lulus tu ..

      Delete
  2. Dapat beli apartment taman tropika kat belakang UKM, walking distance to UKM Komuter...so terpakslah lepas apartment Melor ni....

    ReplyDelete
  3. Subsale.120k.Tkt 3...

    ReplyDelete