Tuesday, March 13, 2012

Kalah Lagi

Hari ini aku turun membida sebuah apartment yang jaraknya cuma 2km dari rumah aku. Last week called up lawyer bank pelelong, menurut PIC yang berkenaan rumah ini di diami oleh owner hmmmm ... sebab dah nak masuk 6 kali lelong takde bidder.. aku yeakan ajerlah ..

Malam kelmarinbaru buat onsite survey yang turut di sertai oleh anak2 dan adik aku .. rombongan sederhana besar.. Best nyer rumah ni ialah ada lif walaupun hanya 4 ada tingkat.. persekitaran yang bersih, guarded but tak berapa tight sangat sbb guard beri kitaorang masuk lepas asben angkat tangan ajer..tak yah nak regsiter pun .. unit ini takde orang tinggal, nampak macam baru pindah sebab habuk tak banyak lagi, meter api pun dah takde, kena potong dengan tunggakan RM1400 dan air masih ada lagi. Tunggakan maintenance RM6K +...Tapi takpe bank cover setakat auction date...  yang bagusnya apartment ini nanti berdekatan dengan station MRT, jaraknya tak sampai 2km ajer. Kiranya walking distancelah ke MRT station... dan juga betul2 bersebelahan dengan shopping complex fasa ke dua yang 70% completed. Segalanya walking distance ajer .. macam mana aku terlepas pandang dulu ...

Since hari ini aku kena attend training " papar 1" pada sebelah petang, pening jugak dengan sapa aku nak wakilkan ... almost pkl 2, aku di beritahu yang training ini postponed ke esok .. yeahaaaa .... jadi aku pun berjaya " lesapkan " diri  1 jam untuk ke pejabat auctioneer..

Aku sampai arround 2:30pm, ramai nyer manusia di sini, wah2 .. berebut-rebut agent /bidder nak regsiter, pakai langgar ajer, hangin di buatnya . aku buat bodoh ajer lah .. sabar ajerlah.. yang dok potong queue tu aku curi2 tengok.  ada yang bid unit yang sama dengan aku ... hehe2  ..

Bila auctioneer panggil unit ini, terdapat 24 bidders termasuk aku, wowow ... RP terus naik 80K sbb ramai bidders. ada lagi budget aku ... naik dan terus naik akhirnya ke 96K ... wowow... tahun lepas punya valuation rumah ini hanyalah 90K ajer, rasanya pembida tersebut yakin harga akan naik lagi ... ramai bidder yang lain geleng kepala....

Insyaallah akan turun lagi pada hujung bulan ini .. lately kawasan ini jadi tumpuan bidder mungkin sebab status tanahnya freehold kot ...



1 comment:

  1. wah..mcm menarik je umah ni tuan...heheh..kat mane ye? heheh

    ReplyDelete