Saturday, August 14, 2010

Salam Ramadhan

Salam ramadhan aku ucapkan pada reader yang follow aku nyer blog ... Alhamdulillah dah masuk hari ke4 kita berpuasa. Cuaca agak panas buat masa ini bukanlah halangan tapi ia satu dugaan pada kita. Bayangkan merek2 yang kebuluran di luar sana, tiada makanan dan mengharapkan bantuan orang luar. Kemarau bertahun2 yang mengakibatkan tanaman2 dan ternakan mati. Sungguh beruntung kita di Malaysia ini, dengan sumber2 yang ada dan anugerah cuaca yang baik oleh allah taala. Tapi ada juga yang tak tahu berterima kasih dan mengharapkan ihsan....

Bulan ramadhan ni aku tak banyak aktiviti aku lakukan. Proses2 guaman untuk rumah2 aku dah selesai jua akhirnya. Unit2 lelongpun kurang menarik dan kalau adapun harga masih tinggi. Ada a fews kawan2 yang suruh aku carikan unit2 lelong untuk tujuan investment, so far aku tak berani lagi nak recommend sebab unit yg ada pun tak bagus. Cuma aku masih follow up dengan bank pelelong untuk relisting unit klang. Aku dah ada ready bidder untuk unit ini. Bosan betullah dengan bank ni.. camna nak reduce NPL kalau buat kerja terhegeh2 ...

Sekarang ini aku dok usha2 condo2 yang mempunyai faciilties unuk di jadikan homestay dan juga berdekatan dengan public transport. Aku plan untuk rumah ni sebagai rumah singgahan untuk saudara-mara dan kawan2 kakak aku dari australia semasa melancong di KL. Potential memamg ada since kakak aku boleh buat advertisement di arabic area di sana. Lagipun adik aku boleh bantu dari segi tourist guide dan transportation. Yealah tak semua yang kita rancangkan menjadi kenyataan tapi sekurangnya kita ada rancangan daripada takde.. kan

No comments:

Post a Comment