Saturday, October 27, 2018

Valuer hampas

Hari ni aku mmg marah sangat bila asben bagitau jurunilai panel bank bagitau nilaian rumah terbaru. Verbally bagitau nilaian harga rumah tu. Asben pun terkejut dgn figure yg diberikan.. Since asben sangat2 sibuk sbb nak outstation kerja ke hanoi mggu depan. Asben bagitau call si polan ni yg berikan value rumah. Bila aku call dan bertanyakan soalan itu dan ini dan aku sound d brickz yg free tu pun aku boleh tgk last transacted di kawasan tersebut. Mulalah bagitau report valuation bukan dia yang buat. Aku sound yg dia yang call asben aku dan suruh bayar fees dorang dialah kena liasa dgn colleagues dia. Dgn tidak professionalnya dia bagi no hp orang yg buat report tersebut. Wow.. sebelum aku cakap introduction terus sound aku jgn perlekehkan kerja dia.. Mmg naiklah angin aku atas alasan apa dia berikan nilaian rumah yg begitu rendah.. Dia kata dia buat report berpandukan sop2.. Aku sound balik better you revise balik if you tak nak revise aku akan appoint valuer yg tahu buat kerja bukan pakai tenyeh jer di report.

Aku rasa dalam seumur hidup aku ni dah kali ke 2 aku naik angin dgn valuer.. Siap dalam quotation tulis professional fees tapi hampas.. Namanya jer syarikat gah kemainn bernilai tapi ikut suka hati letak value
..

No comments:

Post a Comment