Thursday, March 30, 2017

Unit Ke 2 Tahun Ini

Alhamdulillah rezeki tahun ini, dapat sebiji lagi sebuah rumah med cost yang diperolehi dari lelongan. Bawah MV l 30% discount dari market subsale. Unit ini JV dengan kakak yang akan di beli secara cash dengan me Refinance unit JV sedaiaada untuk cash out ... Kalau aku ambil loan ini aku kena come out 30% deposit, kalau aku refinance tak perlu keluarkan apa2 kos, lagipun rumah yang aku beli dulu mmg2 bawah market value... Satu unit sendiri satu unit JV, kira rezeki tahun ni
 
Walaupun bank la ni banyak sangat rules itu ini, insyaallah dalam masa terdekat ada news yang bagus dari en\cik banker. La ni bank mmg agak reluctant nak bagi loan dan aku rasa mungkin bank2 memperkecilkan portion untuk loan.... whatever janji loan lulus..
 
Dah berjumpa dengan ownernya, owner pun okay, katanya dia bersyukur sebab orang kita yang beli dan beliau akan berpindah bila semua urusan selesai. Aku pun tak kisah, lagipun apa hak kita yang baru bayar 10% nak suruh dia pindah. Perbincangan pun bagus, semoga semuanya berjalan dalam keadaan yang baik..
 
Syukur loan tempohari dah lulus walaupun banyak halangannya ... dan pasal kerja alhamdullilah dapat bonus walaupun berkurangan sebulan tapi aku bersyukur sebabnya increment agak luarbiasa 4 angka jugak, syukur2 boleh buat hutang rumah lagi.
 
Plannya tahun ni akan berJV2 dengan adik beradik untuk beli rumah lelong atau subsale.. Next unit ....:)

No comments:

Post a Comment