Thursday, November 10, 2016

"Keciwa" Dgn SL1M Trainee

Hari ni aku agak kecewa dengan aku nyer SL1M Trainee ni. Aku dapat 6 orang Trainee utk attachment dengan unit aku. Bila tengok background sorang pun takde major dalam IT. Ada yg Islamic Banking, Science Maths, Admin dan Science Polymer. HR pun ngok jer sunbat masuk unit aku.. So aku tanya sorang2 sapa yg stay dan sapa yg attach dept lain. 4 orang aku return balik ke HR utk posting dept lain. Ada 2 orang attached d call centre, kesian pulak. So aku cuba intai2 dept lain.

Dapatlah dept yg bersesuaian dan semalam gi interview dan dapat terus di offered contract setahun, gaji RM2500, Kalau SL1M attachment 6 bulan jer, gaji RM1500. Even dept absorbed dorang pun contract setahun jugak. Yang aku marahnya dorang tolak sebab alasannya jauh, kena naik LRT, lepas tu naik bas lepas tu kena jalan kaki.. Aduhai alasanya nilah aku marah sangat. Zaman2 aku dulu tak kisahlah jauh sangat tapi janji ada kerja, naik bas turun bas biasalah kan. KL ni mana tak jamkan. 

Lepas tu minta tolong aku carikan department yg naik satu train jer.. Amboi2 ko ingat aku ni Jobstreet, even employment agency takde nak melayan bagai. Jawapan aku sorrylah aku nak tolong promote korang lagi.

Ekonomi tak menentu lagi nak demand bagai2 dan uncertan market terhadap Duck Trompet menambahkan lagi ketidaketentuan ini.. Walawei ...

Tak perlulah tahu aku kerja mana sbb aku ni pemalu orangnya... 

No comments:

Post a Comment