Friday, August 19, 2016

Turun Bid Rumah

Semalam turun bid sebuah rumah yang mana terdapat 20 orang pembida..hehe..dengan budget yang ciput seteleah mengambil jumlah tunggakkan repair rumah ni, aku taklah meletakkan budget yg tinggi. Lagipun unit top floor rumah mmg ada lantai dan dinding jer, bumbung pun hancur, boleh nampak langit.

Aku berpendapat mmg tak masuk akal harga yg di bida, tinggi sebab berlambak2 lagi rumah yang sebegini dengan rental yield yg bagus yang boleh di beli thru sub sale. Btw, setiap orang lain pendapatkan, ini pendapat akulah.  Masuk lelomg, bukan untuk menang tapi masuk lelong sbb nak dapat rumah yang bawah market value.


Dah lama juga tak masuk lelong ni, semenjak mc 3 bulan dan jugak projek agri-limau nipis. Banyak masa dan tenaga aku tumpukan kat projek ni.

Rumah aku di sana dalam proses ubahsuai, buat parking, minor renovation. Kali ni engaged kontraktor bangla pulak. Indon yang selalu aku engage to dah naik harga, agaknya sudah ada demand, tu yang tarik harga.

Market property la ni utk high end mmg ada penurunan dari segi harga jual dan sewa. Sapa2 yang beli high end projek yg tidak ada power holding yang kuat mmg terasalah.. worst scenario kena sewakan pada harga yang rendah dan kena top up.


No comments:

Post a Comment