Friday, September 18, 2015

Fasa Baru : Aim Bungalow Lot

Lately aku banyak masa cari info bungalow lot untuk dijual di kawasan2 yang aku jangkakan akan boom dalam masa 3 tahun ini. 

Ada tanah harganya murah tapi geran kongsi atau hanya P.A, payah jugak tu sbb bank tidak akan bagi pembiayaan untuk tanah sedemikian.

Ada satu tanah ni mmg tak jauh sangat pun, dekat exit highway dan juga tidak jauh sangat dengan MRT station. Harga yang di tawarkan dalam sekitar RM35 psf, tapi berstatuskan pajakan, malay reserved dan ianya residential lot, geran individu.. Baki pajakan ada lagi 92 tahun. Kalau kat kampung jual guna ekar, kat sini jual pakai kaki.... 

Sekarang ni aku tengah check dengan bankers2 untuk refinancing rumah aku untuk dapat cash untuk beli tanah ni dan buat full settlement staff HL loan. Once dah settled, aku akan apply balik loan untuk buat rumah sewa.

Ini kiranya fasa baru untuk pelaburan hartanah aku. Masuk lelong memanjang jer kalah, nak beli rumah below market value, baru kol orang dah beli dan jugak rumah2 yang ada restriction dari kerajaan negeri..

Harapan aku ialah semoga urusan ini di permudahkan...





No comments:

Post a Comment