Tuesday, August 19, 2014

Sibuk d hujung minggu

Lepas raya jadual hujung minggu agak sibuk, berulang alik ke Ipoh memantau reonvation rumah kakak. Dia pun harapkan asben dan aku untuk urusan dengan kontraktor. Appointed kontraktor Cina yang diperkenalkan oleh sepupu aku.  So car so good, insyallah lagi 2 minggu siap luah rumah ni. Rumah ni d beli melalui lelongan mahkamah tahun lepas. Insyaallah rumah ini akan dijadikan homestay sebabnya kedudukan yang strategik d Ipoh. Rumah jenis semi d low cost berkeluasan 1800sft.

Balik dari Ipoh terus ke rumah JV adik untuk kerja2 pembersihan dan baik pulih. Rumah pun dah
Lama tak de orang duduk, mengalahkan rumah lelong. Bekalan air dan letrik  kena Apply balik. Bab ni takde masalah sebab aku dah biasa buat. Cuma sekarang ni aku tengah survey harga pasang awning. Semua kedai bagi harga berbeza2. Mahalnya aku rasa, rumah tkt 1 keluasan nak pasang awning dalam 60sft saja yang paling murah Rm900. Nak survey lagi hari Jumaat ni kot2 dapat murah lagi. Nak pasang tiles kat bilik air..upah Indon dalam 2 hari boleh siap

Ada seorang kakak yang duduk di grond floor berminat nak sewa rumah tapi untuk anaknya. Masalahnya aku ni mmg cerewet dengan kriteria pemilihan penyewa.  Kadar sewa terkini ard rm550. Rasanya boleh up lagi sbb semua 3 bilik akan di pasang dengan kipas siling, tikar getah seluruh ruang rumah dan juga tempat memasak. Rasanya sewa boleh up ke rm600

Insyallah kalau semuanya selesai barulah boleh advertise cari penyewa. Insyallah kawasan ni tak susah sangat nak cari penyewa.

Insyallah aku akan membeli unit yang bertentangan dengan unit JV ini.. Agent baru kol petang tadi yang buyer dia tak jadi beli jadi dia offer pada aku. Selewat2nya minggu depan submit bank loan,

1 comment:

  1. Terima kasih kerana berkongsi,

    Lagi cantik andainya background blog ni berwarna cerah. Cerah sikit mata saya membacanya.

    :)

    ReplyDelete