Wednesday, February 5, 2014

Sekarang ni barulah rasa lega setelah selesai majlis perkahwinan adik n anak sedara aku. Syukur alhamdulillah semuanya berjalan lancar.

Pasal rumah pulak, rumah subsale masih belum selesai penjual nak nego dengan MC yang menguruskan maintenance rumah, katanya nak minta diskaun sbb rumah tidak berpenghuni beberapa tahun. Cuma aku nak selesailah urusan ni cepat supaya aku boleh sewakan rumah ni cepat2.

Rumah aku yang diubahsuai pun dah selamat disewakan, penyewannya adalah adik aku sendiri yang baru berkahwin. Mmg ada diskaunlah sewanya . adik beradik sendiri tak payah nak kira sangat, lagipun rumah ni dekat dengan aku. Masih adalah +CF lah.  Kalau apa2 hal senang jugak each other minta tolong, jengah.

Pangsapuri Melor di BB Bangi akan diserahkan dalam masa terdekat, aku nak sewakan dahulu tak tahulah berapa rate sewanya, dalam RM600-RM700 ada kot.

Rumah lelong la ni mcm menjadi pilihan ramai orang, rendah sikit dari MV habis kena sapu .. mmg mencabar tapi yang bagusnya ramai sudah orang kita yang sudah celik mata dengan pelaburan hartanah ni. Cuma kalau beli rumah ni jangan ikut nafsu, ikut2 orang, teruja dengan keuntungan orang lain perolehi, tapi kena ingat setiap orang ada strateginya ada backup plannya bukan pakai redah jer.




No comments:

Post a Comment