Wednesday, December 28, 2011

Rumah Lelong : Urusan pindahmilik belum selesai

Agak dah lama juga aku tak mengupdate blog ni.. tersangat sibuk. Update terkini ialah rumah di Cheras selamat di sewakan pada bulan December dgn kadar sewaan RM550 sebulan. Penyewa adalah pasangan baru berkahwin dari negeri pantai timur. Harap2 lamalah dorang menyewa rumah ni, lagipun aku nak hold unit ini bagi tujuan sewaan sahaja. Urusan pindah milik tak dapat di sempurnakan dalam masa 90 hari yang diberikan oleh bank pelelong. Aku tak salahkan lawyer aku sebab pihak pemaju mengambil masa untuk membuat pengesahan walaupun beberapa reminder di hantar. Even aku pun follow up dengan pihak pemaju. Tempoh penyelesaian di lanjutkan selama dua bulan lagi yang tak syoknya bank pelelong mengenakan penalti BLR +4.00 atas baki belian. Rumah ni dalam keadaan yang teruk jugak macam gambar di bawah ni, sbb itulah aku dapat pada RP kot. ==== Sebelum ====
=== Selepas ====

4 comments:

  1. info yang mantap.
    Saya telah menghadiri Seminar Hartawan Hartanah pada bulan September, 2011.
    Pada mulanya memang tidak percaya, rumah boleh dimiliki tanpa deposit 10%.
    Namun terdapat banyak testimoni, rakan-rakan yang berjaya miliki rumah
    dengan deposit serendah RM500 dan ada juga tanpa deposit!
    Mungkin kini, peluang anda pula :) Hadirlah ke Seminar Hartanah yang bernilai RM300 lebih pada harga diskaun iaitu RM25 Sahaja melalui link berikut:
    http://bit.ly/seminar_hartanah

    ReplyDelete
  2. Lawa.. byk jugak $$$ nak baiki tu yek.

    ReplyDelete
  3. anon.. dimana ada kemahuan disitu ada jalan ..

    ReplyDelete
  4. ganukite : kos baiki around RM1800. Hanya pasang tiles upah orang, yang lain2 spt mengecat, piping, baiki parkei buat sendiri.. kira jimat jugaklah ..

    ReplyDelete