Wednesday, October 2, 2013

Jumpa Owner beri masa pindah keluar

Pertemuan aku, asben dengan owner serta kaum kerabatnya berjalan dengan baik. Dorang menyatakan mahu membeli rumah tersebut apabila selesai menjual hartanah mereka yang lain. Macam ayat2 biasa yang kita dengar dari kawan2 kita yang shared pasal rumah lelongkan. Kalau dorang sayangkan rumah tu kenapa biarkan rumah tu terlelong, kenapa tidak dari awal lagi berusaha menyelamatkannya. Selama tahun masa diberikan tapi buat tak tahu ajer.

Aku terus terang bagitahu rumah tu aku nak duduk dan akan menyelesaikan baki bayaran secara tunai, acted as a ownerlah kalau dia tahu aku bukan owner confirmed dia lagi banyak cekadak. Lepas terus bagi tahu rumah tu rosak itu ini .. walawei ..

Aku cakap aku tak kisah dan mahu dorang keluar dalam masa 2 bulan dan owner pun barulah bagitau dia tengah cari rumah yang berdekatan. Barulah kendur sikit percakapan kerabat owner dan owner ni pun minta masa untuk pindah keluar.

Jika baki bayaran dilunaskan kepada bank, aku akan appointed lawyer untuk dapatkan court order mengeluarkan dorang.

Bank tanggung semua outstanding bill2 up to auction date, cumanya aku takkan bayar selagi owner tak keluar dari rumah tu. Katakan kita bayar of courselah dia tahukan dah tentunya lagi seronoklah dorang bersenang lenangkan.. Jangan dok gatal2 nak bayar dulu,

Insyaallah aku akan sharedkan pasal progress mengeluarkan at least boleh di jadikan panduan untuk semua..


4 comments: