Thursday, May 26, 2011

Cuti Sekolah

Esok adalah hari terakhir sekolah dan bermula cuti pertengahan tahun persekolahan. Minggu ini exam week anak-anak, hmm harap2 dorang dapat menjawab dengan baik. Hari Sabtu ni kami sekeluarga akan ke Kuala Trengganu bercuti di sana. 3H 2M. Resort ini terletak di tepi pantai dan ada swimming pool mmg memenuhi ciri2 kehendak anak2 aku. Anak sepasang ajer jadi layan ajerlah. Harap anak2 bergembira dan enjoy dengan percutian kali ini, dan doakan kami sekeluarga selamat pergi ke KT dan selamat sampai ke rumah.Insyaallah

Untuk cuti sekolah so far ada beberapa malam guest yang bayar booking menginap di BM. Ada yang dah confirmd nak menginap tapi belum bank in deposit buat cancellation. Harap2 bulan ini sewaan BM akan meningkat bersempena dengan cuti sekolah.

Last week colleagues di opis menang unit lelong di PJ, location yang bagus dan rental pun takde masalah, lagipun ada a fews staff di opis menyewa di sini. 1st time masuk auction dan menang, rezeki dia dapat pada Reserve Price. Unit pulak kosong dan dah boleh buat apa yang patut.

Insyallah ada berita baik dalam seminggu dua ni, ada potential buyer nak tengok rumah. Harga yang di offer pun berpatutan since unit2 ni di beli melalui lelong. Tendancy dengan kilang stokin di sambung lagi setahun, sbb asben nak tengok berapa MV untuk rumah ini tahun hadapan.

1 comment:

  1. Salam,

    Boleh saya tahu,selalunya housing loan yang sdri ambil adakah islamic atau conv?Kalau islamic,adakah sdri tunggu sehingga abis lock in period then br decide untuk jual property yg sedia ada atau sebaliknya?Diharap sdri dpt memberi pencerahan kerana mmpunyai byk pglmn didalmn jual dan beli rumah.Sebab apa yg sy tahu,slalunya kalau existing loan adalah islamic,nilai yg perlu dibayar untuk full settlement adalah sgt tinggi sekiranya dibuat di dalam tempoh lock in period.Mugkin real case saudari dapt di kongsi di sini.Terima Kasih.

    ReplyDelete