Tuesday, September 18, 2018

Clause Notis Pindah

Setelah 8 bulan buat sewaan bilik banyak juga karenah2 penyewa2 ni. Kes terbaru ialah ada 3 orang penyewa yg menyewa bilik. Hujung bulan 8 bagi tau yg utk bulan 9 dorang nak gunakan deposit sebulan. Mmg tak setujulah aku sebab aku hanya ambil deposit sebulan dan. Rm100 sahaja. Kalau ada kerosakkan dan barang2 hilang mmg nayalah. Selepas beberapa hari dorang bagitau nak pindah keluar
. Pulak dah.

Kata salah sorang dari mereka 2 orang dah balik kampung. Dan dia akan kemaskan barang2 bawa keluar dan kemas itupun 14hb baru officially hand over kunci.  Apa aku kisahkan duit deposit kan ada.. Malas. Cakap banyak dan berkira aku transfer rm100 setiap sorang. Lps tu dorang meroyan mana lagi deposit sebulan... Aku. Pun terangkan kena bagi notis sebulan sebelum pindah. Mmg aku stated dlm TA penyewaaan at least 6 bulan bukannya 6 bulan TA expired. Tu yg beria2 minta deposit balik.. Siap nak ugut2 lagi.. Apa. Aku kisahkan... Jikalau ada penyewa gantian okaylah.

Nampaknya aku kena tulis besar siap color merah supaya penyewa2 ni sejelas2nya faham
..

No comments:

Post a Comment