Friday, February 18, 2011

Esok nak pergi buat Onsite Survey..

Esok aku n adik akan membuat onsite survey unit lelong yg akan di lelong dalam masa terdekat ini. Ptg td called developer untuk check samada ada defaulter mempunyai tunggakan LPI dan juga samada kunci sudah handover atau tidak. Malangnya OIC developer tak nak berkerjasama kerana hanya membenarkan auction bank lawyer berurusan dengan mereka. Aku pernah liased dengan developer yang sama tahun lepas dan mereka memberikan kerjasama yang baik pada aku. Tahun ni tak boleh pula, katanya kena ikut company procedure. Hmmm nak buat macam mana dah rules dorang.. Esok cuba nak masuk ke apartment ini untuk meninjau2 samada unit ini berpenghuni, siapa yang tinggal, kalau ada peluang nak interview jiran, selongkar peti surat untuk dapatkan apa2 maklumat seperti bil air/air [ kalau tak berkuncilah ], dan juga nak jumpa maintenance office staff [ rasanya tak banyak sebab unit ini agak baru juga dan bank covered all the OS kecuali LPI]. Untuk area ini aku pernah membida beberapa kali tapi semuanya kalah dan menjangkan bidders untuk unit ini melebihi 10 orang termasuklah juga ulat2 gonggok. RP untuk ini ialah more than 50% off from MV, kalau dapat mmg2 berbaloi2. Aku berdoa agar allah mempermudahkan urusan onsite survey esok, insyaalah

3 comments: